Friday, March 21, 2014

MY OWN TESTIMONI

Assalamualaikum,

Wah dah bersawang gak blog Eda ni, kalau tak di sebabkan nk buat testimoni xde lah berusik blog ni ye..hukhuhukhuk..So korang ape khabar sumer? harap2 semua di bawah lindungan Nya.. but not to forget please #PrayForMH370.

Selalukan Eda baca je testimoni-testimoni dari pengguna-pengguna produk Shaklee ni..dulu selalu tertanya-tanya dalam hati ni betul ke diorang ni ke atau sekadar nak lariskan produk je tp bila Eda sendiri dah join Shaklee dan mengamal produk-produk shaklee ternyata berkesan..Tapi bukan lah nk kata sebab guna produk shaklee ni, dapat hasil yang Eda nak tp Mengamalkan Salah satu produk Shaklee secara konsisten adalah salah satu usaha atau ikhtiar Eda dan alhamdulillah Allah makbulkan doa Eda.

Mesti semua tertanya-tanya ni kan ape lah yang Eda amalkan ni ye..tapi sebelum tu nak citer lah cket pasal apa yang korang patut tahu ye..

Actually dah 6 tahun Eda menunggukan saat ni dan Alhamdulillah di hari Jumaat yang pernuh berkat ini Eda dapat berita yang memang kami 1 keluarga nanti-nantikan. Anak perempuan Eda, Dania dah pun 6 tahun dan dalam tempoh 6 tahun ni memang Eda dan suami memcuba pelbagai cara utk dapat zuriat lagi..tapi tak de lah terlalu mengharap sebab eda tahu tahu tahap kesuburan Eda ni macam mana, Eda memang sejak waktu study dulu2 hormon memang tak betul, period tak teratur kadang2 selepas 3,4 bulan sekali baru datang period..Dapat anak sorang pun dah rasa bersyukur sangat

Then macam-macam orang suh Eda makan, makan jamu lah, supplemen tu, supplement ni..jus delima lah..tp Eda memang lah beli sumer tu but then simpan saje la dalam peti or kotak..memang dari dulu bkn jenis yang suka makan ubat or else.

But after 5 years ago, hati ni kuat nak tambah lagi zuriat n kebetulan my sister juga agent shaklee ada bagi set diet n juga set kesuburan..tp as usual la tersimpan saja kat tepi peti ais tu..tp 4 bln yang lepas Eda rasa cam nak cuba makan set kesuburan tu tapi eda tak makan semua la cuma Eda amalkan secara konsisten makan GLA complex sebab nak betulkan balik hormon dan nk stabilkan balik period Eda..after makan GLA tu, period Eda normal balik n now almost 2 month tak de datang period so ingatkan macam sebelum ni lah, then Eda macam frust konon2 GLA ni tak berkesan betulkan balik period..tp hari ni Eda saje je beli pregnant test kat watson n balik rumah baru test..


And i'm so surprise, after 6 years i'm waiting for the second baby and now 1'm pregnant almost 2 month i think..Eda tak cakap GLA ni yang buat Eda pregnant tapi sebab amalkan GLA ni hormon Eda stabil balik n period dah ok n disebabkan tahap kesuburan dah pulih maka mungkin ini salah satu sebab Eda pregnant lagi..i'm so happy!!Thanks Ya Allah, u gave me a really great gift for the second time.



Sedikit info berkenaan GLA :

Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.. Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dapat ditingkatkan. GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangkawaktu tersebut. Membantu meningkatkan kesuburan dan melegakan PMS (sindrom pra-haid).

So kepada yang masih belum ada rezeki dikurniakan cahaya mata, jangan putus asa, teruskan usaha dan cari ikhtiar insyaallah maybe berkat kesabaran kita, Allah kurniakan ganjaran yang lebih besar.

Eda bercakap ni daripada pengalaman sendiri n sekarang ni pun macam masih lagi dalam terkejut tp still happy sangat2..


PERINGATAN:
Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. Taraf kesihatan anda suami isteri turut menjadi faktor utama kesuburan, dan pastinya rezeki ini datang dari Allah Yang Maha Esa! TIADA JAMINAN anda akan terus mengandung selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini.


Hubungi saya untuk konsultasi percuma dan dapatkan harga istimewa untuk set kesuburan wanita ini. Tips eksklusif dan cara pemakanan akan diberikan kepada mereka yang membeli dangan saya sahaja.

Eda
Shaklee Independent Distributor / 1101014
013-2210106
niazdaniaz@gmail.com 

No comments:

Post a Comment

Recent Post

get this widget here